#torstai

Jobbade hela dagen i ett kontor en bit utanför Helsingfors. När vi slutade så hade vi lite ärenden att göra så det fick bli att ta taxi för att hinna. Efter det fortsatte vi och körde förebi Janis hem där han hoppade av och sen blev det hela vägen in till stan igen för att lämna mig till sist.
När vi till slut kom fram och jag skulle betala för hela den här färden så fungerar såklart inte mitt kort! Eller mitt kort fungerar, det visste jag, men hur förklarar man det för chaffuören att det är hans maskin som det är fel på?
Det blev inte bättre med att vi inte riktigt förstod varandra.. Jag pratade svengelska och han också fast med extreeem finsk brytning.
Vi testar maskinen några gånger till men med samma negativa reslutat. Övertalar honom till slut att köra mig till en automat så jag kunde ta ut pengar och gudskelov så gick det bra. Hade kortet på riktigt slutat fungera så har jag ingen aning om vad jag skulle ha gjort..
 
När jag väl kommit in till hotellet så tog jag en liten powernap, fasiken vad trött jag var!
Men trots att ögonen nästan gick i kors av trötthet så kan man ju inte bara ligga inne på hotellet när man är i en helt ny stad som man inte riktigt sett än. Så jag bestämde mig för att ta en sväng på stan. Lagom tills jag kommit ut så började det dock regna, så det blev bara några varv i närheten.
 
Lite affärer hann jag givetvis med också..
Har letat efter de perfekta "bilhandskarna" så himla länge, utan att hitta de som passar mina händer. Jag har alltid problemet att hålen vid knogarna alltid hamnar framför själva knogarna på handen. Hittade dock de perfekta idag! Önskar de hade varit lite billigare men jag kunde bara inte låta de hänga kvar där i affären. Känner på mig att vi kommer bli goda vänner nu under hösten och vintern!
 
Köpte med mig en ceasarsallad som jag sitter och knaprar på nu.
 
Ikväll blir det bara att ligga inne och kolla på film. Orkar inte ta ett steg till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är rolig du!

2012-09-27 @ 23:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback