#sandhamn

Har haft en sååå härlig helg mitt folk!
Det som stod på schemat var en två dagar lång kick off med jobbet på härliga seglarhotellet i Sandhamn.
Då jag min kamera valde att inte gå igång på morgonen så fick den stanna hemma och istället fick mobilen stå för återberättelsen.
 
Här bodde vi under de två dagarna. Väldigt mysig ställe!
 
Vi började med lite konferens vilket var lika bra då regnet störtade ner utanför. Hur söta var inte dessa kaffemuggar hotellet hade?
 
Vi visste alla att vi skulle utföra någon form av aktiviteter utomhus, fast ingen visste vad. Så helt utan några förväntningar så satte vi oss i en liten båt och puttrade iväg.
 
Teambulildning var vad som väntade på en ö i närheten. Vi delades upp i två lag och utförde en massa roliga aktiviteter. Vi testade även på lerduveskytte där jag var riktigt cool i testskotten där jag lyckades träffa 4/4. Sen när det verkligen gällde och vi började räkna poäng så träffade jag inte en enda..
 
Trots min halvsuccé med geväret så vann mitt lag (givetvis) och medan de ena laget tog taxibåten tillbaka så  fick vi åka...
 
Ribbåt!! Satan i gatan var roligt det var! Har åkt det en gång förrut men det är en sån där sak som man inte tröttnar på.
 
När vi kom tillbaka så blev det lite bubbelpool på hotellets relaxavdelning innan det var dags att göra sig iordning för kvällen.
Jag och Amanda som delade rum var väl senast med att släcka lampan långt in på småtimmarna. Inte så många timmar innan det var dags att knalla ner till frukosten igen vid åtta..
Det är något speciellt med hotellsängar.. de är mjuka och fräscha, det går inte att sova dåligt i en sån säng!
 
Senare på morgonen blev det workshops. Älskar när man sitter i en grupp och verkligen kommer igång och bara idésprutar, även om jag inte stod för så många idéer utan mest nickade uppmuntrande, haha. 
 
 
Under eftermiddagen så blev det tid för att åka hem igen. Samtidigt som vi hade haft det väldigt kul och roligt så kände jag mig väldigt trött och hängig när jag åkte hem, och jag var inte ensam. Tanken på att det faktiskt var måndag dagen efter kändes halvpeppande.
 
Båten var fullproppad med människor som ville hem, så vi fick en ocharmig uteplats uppe på däck..
 
.. efter att kylan trängt igenom vindjackor och hoodies så fick det istället bli en plats i båtens restaurang för lite dessert tills vi kom fram till Stockholm igen.
 
När jag kom hem så blev det till att slänga av sig väskorna och sedan mer eller mindre vända i dörren för att åka in till stan med Emma och äta lite middag. Pizza stod på menyn!
Även om jag var sådär halvhungrig så kan man ju alltid få ner en pizza, eller hur? Även om den jag beställde inte var någon jättesuccé, varken för smaklökarna eller för ögonen.
 
Där har ni min helg ganska i detalj. Skulle gärna åka tillbaka till ön någon gång, men då kanske under bättre värderförhållanden :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter underbart alltihop!!!

2012-09-04 @ 18:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback