#1002

Har haft lite problem med mitt hårfärg sen jag sist färgade det. Färgade håret senast i en ganska varm ton som kändes väldigt härlig då när våren var på intåg. Sen har det varma i färgen sakta övergått till en ful orange-gul färg, vilket blev en ganska stark kontrast till den kalla utväxten.
Har stått i valet och valet mellan att köpa en hårfärg och färga hemma eller gå tillbaka till frisören. Men vad man än väljer så blir det dyrt i längden och håret mår sällan bra efteråt.
 
Jag har istället nu i några veckor testat nutri color creme, en slags inpackning med färgpigment som finns i olika färger. Har använt den tidigare, men då i en varm nästan röd nyans som gav mitt hår den missfärgning som jag så gärna vill bli av med.
Testade därför nu färgen 1002 White Platinum som ska ta bort de gula tonerna.
 
 
Nu har jag inga före- och efter-bilder som jag borde haft för att göra en ärlig recention, men nu är det ingen sådan det handlar om, utan bara mina åsikter.
Visst tar den bort lite gula och orangea toner i håret, men det är ingen mirakelprodukt - vilket jag aldrig trodde att det var. Skulle nog inte kalla den för "toning" som många göra, för det skulle i sådant fall vara den svagaste toning jag någonsin stött på.
 
Nej, det blir nog en permanent färgning så småningom för mig i alla fall, sen kanske den här produkten för att vårda den färgningen. Men det får bli när plånboken tillåter det. Har två utlandsresor inbokade nu den närmsta tiden som båda ska gå på en lön, hej och hå! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback