#flytt

I veckan så frågade Johan om jag kunde tänka mig att hjälpa han när han skulle flytta. De behövde nämligen en chaufför som kunde köra flyttbilen.
Inga problem tänkte jag. Visst så krockade jag senast jag körde flyttbil, men nu skulle vi ju inte köra i city, dessutom så skulle de hyra en "mindre bil" än den jag rattade sist...
 
... När jag kom fram imorse så visade det sig att den mindre bilen var den näst största - den var nämligen lägre på höjden. Jo jag tackar, det var inte höjden som var problemet sist. Men men, det skulle nog funka. Vart skulle lasten köras sen? Huddinge? Årsta? Kanske Enskede? Lätt att ta sig dit utan problem tänkte jag... tills jag veta att de skulle flytta till Gamla stan.. en liten gränd i Gama stan.
 
Kan ärligt säga att jag var livrädd varje sekund av inkörningen till den nya lägenheten. Sådär så att benen riktigt skakade. Men jag kunde ju inte bara backa ut då liksom. Sen har jag en envis sida som alltid övertygar mig om att jag kan allt jag bestämmer mig för att kunna, oavsett om det gäller bilkörning, lerduveskytte eller bokföring. Ingenting är omöjligt!
 
Efter några felkörningar, olagliga U-svängar, skrik och panik så kom vi i alla fall fram. Var så otroligt, otroligt, otroooligt stolt över mig själv, haha! Skönt att bevisa för mig själv att jag faktiskt kunde köra stora bilar utan att krocka.
 
Så vi packade ur lite fort innan det var dags att åka tillbaka och lämna bilen.
Det hela tog lite längre tid än jag hade tänkt så efter det blev det till att rusa runt för att hinna med allt jag hade tänkt innan butikerna stängde, svängde bland annat förbi skomakaren och fixade ena skon som skadades lite vid omklackningen igår.
 
Svängde även förbi en bokaffär och stod och pillade på den här boken lite för länge innan jag bestämde mig för att köpa den. Kunde ju inte låta bli, alla snackar om den!
Jag läser väldigt sällan böcker. Ska jag läsa en bok så ska den vara något alldeles extra. Den här verkar vara något i den stilen... 

Kommentarer
Postat av: Din medarbetare D

Du kommer inte att bli besviken!!

2012-10-14 @ 12:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback