#oslo

Hooney I'm hoooome!

Nå er jeg hjemme etter tre dager i Norge. Vi vil kick off med bildene på en gang.

Kosan styrdes västerut tiiidigt i onsdags.


Diana fick ta mig under sina vingar då hon nyligen var hemkommen från Norge.
Jag har en himla svårt med det norska språket.. tur att Diana kunde, medan jag stod bredvid och log.

Min stackars övertid kommer inte vara och leka med efter de här dagarna. Från tidig morgon till sen kväll satt vi och jobbade tills ögonen gick i kors. Tur att det är kul!

Mitt ångestmoment varje gång jag åker utomlands är maten. Det är sällan någon känner till vad en glutenallergi är. Nu var det inte så farligt, norge och sverige är väl lite same-same.

Hotellrummet var väl ungefär i samma storlek som mitt badrum hemma. Men ändå inte alls att klaga på! Intressant hur man kan möblera så man får in allt utan att det känns klaustrofobiskt.

Jag fick en liten glimt av staden igår. Tyckte det var en väldigt svår stad att förstå sig på. Kändes mer som en liten stad, ingen huvudstad. Men som jag förstod det så var vi aldrig in i kärnan av Oslo.


Kände mig riktigt riktigt snål när det kom till att handla mat. Påpekade priset på exakt allt jag såg känns det som.

Så det var med lätt hjärtklappning som jag gick med på en middag på Hard Rock Café. Vi hade en engelsk servitör vilket alltid stör mig jobbigt mycket. Får alltid en brainblock och svarar inte på tilltal.
Detta resulterade i att jag gjorde min beställning - på svenska(!?!) och när servitören knallat iväg frågar Diana om jag verkligen skulle ha bröd till min hamburgare. Jodå, knallhatten herself hade inte bara gjort sin beställning på svenska, utan även beställt någon som skulle få mig att sitta på toaletten hela natten.
Nu löste det sig lätt genom att med en lätt hand plocka bort brödet. Så ingen större fara på torpet.
När notan sedan kom så visade det sig att det inte heller var särskilt dyrt.

Vi fortsätter på mattema.
Jag suger på hotellfrukostar. Tycker det alltid finns så mycket fina, fräscha smörgåsar och bröd - som jag inte kan äta.
Så jag lägger alltid beslag på baconen. Lätt ofräscht men ack så gott!

Tidigare idag, på ett plan högt upp i luften, på väg hem.

Kom hem till ett varmt Sverige. Känns galet gött!

Jag förstår att det varit riktigt varmt här hemma när vi varit borta. Hoppas värmen håller sig kvar nu!

Kommentarer
Postat av: Diana

Ack så vackert! Jag saknar Hilde :'(

2012-03-24 @ 18:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback