#malmö

Nu är jag hemma igen efter en helg i syd.
Trivdes ovanligt bra i Malmö faktiskt. Brukar oftast föredra Stockholm framför andra städer, där man hittar överallt och allting finns. Men hade inte ett dugg svårt att hitta i Malmö heller, och vad jag än kom och tänka på så låg det framför näsa på mig. Fik och caféer har dom kanske lite för många av till och med..

Hade med mig den mest sparsamma packningen jag någonsin haft. I klädesväg var det enda ombytet jag hade med mig strumpor och trosor..

Åkte hemifrån lååångt innan första tupp hade vaknat. Tycker om arlanda express. Varför kan inte pendeltågen vara likadana? Den är i tid, den går fort, den är tyst, det är sköna stolar..

Det känns så märkligt att solen faktiskt alltid skiner ovanför molnen! Man kanske skulle bli pilot ändå, då behöver man aldrig bry sig om vilket väder det är utanför fönstret när man vaknar.

Kunde verkligen inte klaga på någonting på hotellet. Supertrevlig personal som gav mig ett större rum än jag var bokad på för att jag checkade in så tidigt, så mitt riktiga rum var inte klart än helt enkelt.
Så jag slängde in väskan på rummet innan jag for iväg igen.

Efter jobbet så var klockan så lite, så jag bestämde mig för att gå ut och uppleva staden!
Jag tyckte mycket påminde väldigt mycket om Stockholm, fast en våning mindre liksom..
Hann även springa in i lite affärer, även om de flesta stängde klockan 17:00?!
Jag hittade den här lilla rackaren som jag satte mig och fotade ett tag. Så när jag vänder mig för att gå...
.. då kommer den här token springande mot mig!

Jag hade frågat min kollega, som i alla fall bor i närheten av Malmö, vad man ska se när man är här. Det enda hon kom på var Turning Torso..
Och som jag gick för att komma dit!
Det låg egentligen inte så långt från hotellet, men innan jag bestämde mig för att gå dit så hade jag gått en timme i motsatt riktning.. Så jag gick och gick och gick och lagom tills det börjat mörkna så kom jag fram. Men visst är det en frän byggnad!

Sen var det bara att vända på klacken och knalla tillbaka hela vägen igen.

Kollapsade riktigt i sängen när jag kom hem. Hade planerat en riktigt tvkväll. Men sängen var verkligen to die for så somnade redan innan gladiatorerna slutat.
Och äntligen fick jag mina svarta låga. Smyglängtar nästan redan till hösten..

Hade supertrevligt hela helgen och hade gärna stannat i alla fall en dag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback