#maroccanoil

Jag har aldrig varit speciellt bra på att ta hand om mitt hår. Jag har under hela min uppväxt duschat precis innan jag gått och lagt mig och därmed sovit med blött hår, vilket inte är särskilt snällt mot håret. När man sedan vaknar så ser håret mer eller mindre ut som ett traschat fågelbo.
Nu, sen några månader tillbaka, har jag dock ruskat upp mig och börjat ta hand om stråna, och jag har verkligen märkt skillnad!
Jag har inte gjort någon större omställning i min livsstil; Har inte plattat håret lika mycket utan istället fönat håret torrt innan läggdags - med värmespray.

Nu när jag var i Norge i några dagar så bröt jag dock mot alla regler jag satt upp för mig själv. Duschade sent och utan balsam, sov med blött hår, plattade håret på morgonen utan värmespray.
Så lagom tills jag kom hem igen så kändes det som jag hade en syntetsperuk på huvudet - otroligt oskönt!

Så för några dagar sedan så köpte jag mig ett nytt hårserum. Har tidigare användt mig av silk therapy från Biosilk som jag verkligen gillade. Men blev tipsad om denna produkt senast jag var hos frisören.
Köpte alltså maroccan oil som jag använt nu i några dagar. Har applicerat det efter duschen istället för balsam.
Och vilken skillnad! Nu är de yttersta topparna redan kluvna och måste klippas av, men resten av håret känns mycket fräschare!

Rekommenderas varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback