#fråndåtillnu

Jaha.. ska jag ge det här en andra chans?
Tröttnade där ett tag på allt som hade med foto, kläder och allmänt liv och göra. Nej, jag tröttnade inte på livet, men tänkte väl att om jag la ner detta fjortisfenomen som vi kallar blogg så kanske mitt liv skulle ta andra vändningar.
Så vart lämnade vi sist?
Juste, vi blev rånade min första vecka på mitt nya jobb.
Sen dess har jag blivit fast anställd, utbildad värderare och blivit kartongansvarig. Jag älskar det och trivs som fisken i vattnet (i något trevligt vatten, ingen östersjönfirre).
Vad har jag mer gjort?
Jag har beställt hem mat för första gången i mitt liv. Detta pga av att våra huvuden inte klarade av lodräta positioner dagen efter nyårsafton.
Jag har gjort "affärsresor"..
.. och flygit plan stora som legobitar.
Jag har stått övergiven i norrland i 1,5 timme.
... och fick för första gången användning av mina varma vinterkängor.
Jag har efter fem timmars bilfärg mellan Örnsköldsvik och Östersund mitt i natten stått och väntat på att de ska ploga fram parkeringen till hotellet.
Jag har ätit god norrländsk mat.
Jag har även doppat mina fingrar i syra.
Jag flög inte hem från norrland igen. Nej, istället åktes det bil i 7 timmar. Jag sökte under hälften av dessa 7 timmar frenetiskt efter en älg. Hittade ingen älg.
Jag har sett en vuxen man bära runt på ett gevär byggt av lego.
Jag har blivit flugen ner till södra Sverige för jobb.
.. och konstaterat att Öland varken har gott kaffe, äppeljuice, apelsinjuice, mjölk, oboy eller vatten. Dock väldigt smarrig bacon!
Jag har även bytt frisör och gjort en uppfräschning av både frisyr och färg.
Ja, det är väl ungefär dit jag har kommit i min utveckling. Eller nej, jag har även blivit sur över att man inte kan göra stycken på blogg.se längre.. what's up with that?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback