#gun

I höstas provade jag ett par skor som fångat mitt intresse. Då ansåg jag att de fick min fötter att se hiskeligt stora ut så slängde jag av mig dem och har förträngt att de över huvud taget existerat.
Detta tills att jag var hos frisören för några veckor sen. Hon hade nämligen på sig dessa läckerbitar.
Sedan dess har jag sökt efter dem i varje vrå av världen, utan att hitta dem. Allt jag hittat har bara varit gamla ouppdaterade hemsidor där de fortfarande är på rean fast "inte i lager". De har alltså blivit utreade worldwide bara veckor innan. Piss och pest.

Sen nu i veckan, när jag av någon outgrundlig anledning var inne och strosade på NK, så ser jag dem! Ett par kvar, storlek 39, visserligen till ordinarie pris. Jag drar på mig dem och känner hur allt blod i mina fötter stannar upp. Nog för att skor kan töja sig, men det blodstopp mina fötter just då upplevde skulle ta tid att töja ut.
Så jag låter dem stå kvar och går hem. Vaknar sedan i panik dagen efter med insikten att jag måste ha skorna. Kosta vad det kostar vill!

Jag attackringer acne-butiken på NK under hela morgonen innan de ens öppnat för att lägga undan skorna.
Springer sedan dit på lunchen och köper dem - en storlek för liten.
Tror nog jag knep det sista paret i världen! I alla fall tills i höst när de kommer in i lager igen..

Men, problemet kvarstår att de är för små. Så just i detta nu så befinner de sig på sträckbänken hos skomakaren. Ska hämta upp dem imorgon efter jobbet, fast då förhoppningsvis en storlek större.

Vad detta kalas kommer ha gått på när de är klara för användning vågar jag inte gå in på. Men jag ser dem som en investering. Låga, svarta boots kommer jag kunna använda tills fötterna ramlar av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback