#blötafötter

 
Tänk vad lite beslutsamhet kan åstakomma. Idag kände jag mig verkligen på topp! Allt bara rullade på i ett lagom tempo på jobbet, vi hann till och med lite lek, haha. 
 
Vi hade fått en mystisk avi till jobbet med ett paket på 15kg som vi behövde hämta ut. Jag skulle ändå till det postombudet så jag sa att jag lika gärna kunde gå dit och se vad det var för något då det var sista uthämtningsdagen.
Visste exakt vad det var när jag såg det. Dom små jävliga lådorna från helvetet. Man tror att dom är hur lätta som helst men egentligen väger dem typ 100 ton, eller 15kg.
Men som vanligt när jag såg paketet så sa jag att jag kunde ta med det tillbaka till jobbet, det såg ju inte så tungt ut...
Fick stanna var 10:onde meter för att vila i flera minuter. Mina armar bara värkte. Det svåra är att man liksom inte riktigt når runt det så man får inget riktigt grepp. Lagom tills jag kommit halvvägs så började det, som grädde på moset, att regna där jag lunkade mig fram. Allt kändes så komiskt just då att jag, likt en idiot, skrattade rakt ut över min bisarra situation.
Men skam den som ger sig, fick med mig den lilla lådan hela vägen till jobbet.
 
Lagom tills jag slutade jobbet så öppnade sig himlen totalt. Det var som att gå i en sjö av vatten och knappt så mitt paraply klarade av att hålla sig upprätt. Jag är sjuk i huvudet och gillar sånt väder. Ska det regna så ska det regna på riktigt liksom!
 
Men väl hemma så sken solen. Hämtade även ut ett otroligt onödigt impulsköp som jag beställde förra veckan. Ni får se vad lite senare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback