mineralsmink från tikei

Beställde hem lite smink från tikei. Efter att ha läst på hemsidan och kollat lite recentioner så verkade det vara guds gåva i sminkväg. Så beställde hem en foundation, primer, concealer och brownzer då det är typ bara det jag använder.
Fick hem det igår och har nu provat det i två ynka dagar.


Så vad tycker jag?
Som väntat så utför det inga mirakel, inga alls. Det är smink i puderform så det här med täckning är väl kanske inget säljargument heller.
Den gröna(mint) concealern överraskade mig dock då den täckte röda partier som finnar och liknande oväntat bra. Grönt neutraliserar som många vet rött. Problemet är bara att det inte gick från rött till hudfärg när man applicerade concealern, mer åt.. vitt/ljust. Hade behövt en concealer i vanlig hudfärg också insåg jag ganska snabbt.

Foundationen gjorde väldigt lite. Den gav huden en lite jämnare färg utan att synas ett endaste dugg. Jag personligen tycker det är bra, vill inte se spacklad ut. Men är man ute efter den där porsinshyn så är den inget att satsa på.

Brownsern blev en direkt favorit! Utan glitter och sånt helvete(!) som gör att man ser ut som en levande discokula så fort man går ut i solen! Den gav istället ett jämt fint resultat och färgen var perfekt för mig. Lätt att applicera också.

Efter att jag sminkad klart mig så stramar huden lite. Vet inte om det är för att sminket kan vara lite uttorkande eller för att min borste kanske inte är toppklass.. Dock försvann den känslan efter ett tag och man såg istället fräsch och "osminkad" ut. Känner man på huden så känns den absolut inte pulvrig utan bara.. hudig.
Är också dunderförkyld just nu så provade även på snyttestet. Vem har inte varit med om att man är sminkad och så går man och snyter sig och så är näsan helt röd efteråt och pappret hudfärgat? Men döm om min förvåning när sminket satt kvar! Blev riktigt impad!

Så som slutsats. Har man inga större problem med sin hud så skulle jag absolut rekomendera den här. Jag kommer inte slänga mina gamla vanliga rinnande foundations då jag inte känner att det här alltid kommer räcka som täckning.
Kommer ändå köpa det igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback