tweed

Det händer så lite i mitt liv att jag nästan går av på mitten!
Dagarna består av precis samma sak varje dag, pisstråkigt! Så idag tänkte jag dra mig in till stan för att bara se folk. Så jag gick till stationen och skulle gå igenom spärrarna.. men mitt acceskort funkade inte! Alla spärrar vägrade. Jag visste att kortet skulle gå ut snart men var osäker på när. Jag antog att kortet antagligen gått ut så jag började vandra hem igen. Väl hemma hittade jag kvittot från när jag köpte det och det visade sig att det var några veckor kvar tills det går ut, spärrarna hade bara fått ryck antagligen.
Orkade inte gå tillbaka sen så stannade helt enkelt hemma - idag igen.

Invigde min tweedkavaj som jag köpte för typ ett år sen. Har bara blängt lite surt på den där den hängt på en kalje. Jag har alltid velat använda den men eftersom det är en herrkavaj så är den liite stor. Idag vågade jag i alla fall änligen gå ut i den!

Den kändes inte så farlig som jag tyckt tidigare. Den blir nog en trogen vän i höst trots allt. Tanken var ju att den skulle bli det förra hösten men.. ja.

Såhär ser det ut ganska ofta på våra promenader. Att försöka hålla honom vit och fin i pälsen är mer eller mindre ett heltidsjobb. Varenda fröbuske ska han sticka in huvudet i!


Vi lyckades, som vanligt, pricka regnet precis när vi gick ut. Så Doglas fick gå sin promenad själv idag medan jag stod under taket vid porten. Lite taskigt kanske, men nu var det ju faktiskt inte jag som behövde kissa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback