klapp på axeln

För några månader sen sträckte sig mina matlagningskunskaper ungefär till att jag visste att man behövde värma maten i 2 minuter i vår micro för att den skulle bli varm. Inte så imponerande för en 18åring.

Men sen jag fick en matlagningsbok av min storebror i födelsedagspresent när jag fyllde 19 så har jag utvecklats jättemycket! Har bland annat lärt mig hur man hackar en lök, bara en sån sak.
Så idag när jag öppnade kylen så såg det tomt ut, hittade gammal tacoköttfärs och ost. Tänkte att det kommer bli en hungrig dag, men så hittade jag lite bönor och krossade tomater och insåg att jag säkert kunde göra något av detta. Några minuter senare hade jag gjort chili con carne, freestyle.
Blir så glad när jag inser att jag faktiskt kan laga mat, det känns lite som en förutsättning för att kunna klara sig själv.


Behöver jag säga att jag tycker om romansallad?


Nu ska jag ut med vovs innan de bär av till stallet, känner att det kommer gå bra ikväll *jinx*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback