Bajen - Sundsvall

Vi kan väl alla komma överens om att jag inte är en fotbollsfantast. Har väl aldrig riktigt hejat på något speciellt lag egentligen. Men då vänner och familj prisat hammarby genom alla år så har det väl fallit sig naturligt att om jag med kniven mot strupen måste välja något lag - så blir det dom.

Följde därför med Felicia idag när Hammaby skulle möta Sundsvall på söderstadion. Jag var väl en medelmåttig/usel supporter. Tyckte det var roligare att kolla på folks reaktioner när domaren "dömde fel". Jag kan sammafatta det jag såg med att vissa kanske borde skaffa sig en annan hobby. Jisses vad upprörda folk kan bli när motståndarlaget får en frispark som de med all rätt skulle ha?


Middag på mc donald's innan matchen. omnomnom

Det var kanske inget jättetryck just där vi satt. Men det gjorde ingenting - desto bättre sikt för oss!

Så fort mörkret föll så blev det genast riktigt kyligt. Jag hade inte alls tänkt tanken på att jag skulle frysa! Det var ju strålande solsken när jag gick hemifrån..

Felicia var bussig och bjöd mig på en kaffe som fick värma min nerkylda kropp.

Felicia förbjöd mig att lägga upp den här bilden. Jag tycker den är svinbra så jag lägger upp den ändå! Detta var inget leende som höll i sig. Felicia är nämligen en riktig supporer, ingen låtsas som jag. Och med tanke hur det gick för de stackars grönvita pojkarna på planen så hade hon rätt att vara arg, väldigt arg.

När matchen var över och det var klart att det blev 3-1 till Sundvall så åkte vi hem under tryckt stämning. Tycker ändå att det var ganska kul att vara där.. mycket intressant folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback