Turkiet, del 4

SOOOOL!


Vi levde mer eller mindre på pommes frites. På stranden, vid poolen, inne, ute - pommes frites!

Det är mer eller mindre alltid höga vågor på stranden vid hotellet. Sen med hjälp av veckans oväder så hade det blivit ännu värre. Det var omöjligt och förbjudet att gå ner i vattnet, och jag tror aldrig jag sett så mycket vuxna människor leka i vågorna vid strandkanten!

Emma och jag också såklart!


En dag var det marknad i konakli. Vi gick upp tidigt som lusen för att slippa trängas med folk.

Sist vi var där så sålde det höns och allt möjligt. Den här gången var det mest kläder och sånt som man kunde köpa överallt egentligen, men det var mycket billigare!

Lagom tills vi kom tillbaka till hotellet så blev vädret dåligt igen, innan hade det varit soligt! Så Emma jag bestämde oss för att göra en liten uflykt till Alanya. Vi tog bussen in och när vi väl var framme så hade vi ingen aning om vart vi var, så i flera timmar så irrade vi runt och möttes av skolbarn som skrattade åt oss och militärer med gevär.
Såhär i efterhand önskar jag att vi slutade leta efter den rätta vägen och bara tittade runt.. men jag var fast besluten om att hitta till det rätta "centrumet".
Sen när vi tröttnat och var sura och irriterade så tog vi bussen hem igen. Sådär halvlyckat!


Senare på kvällen(vi låter följande bilder bara passera utan någon speciell förklaring...)




Nu är jag snaaart klar med alla bilder. Allt har tagit något så otroligt lång tid, men har inte suttit vid datorn knappt alls..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback