oopsie

Bestämde mig för att baka bröd såhär på kvällskvisten. Eller rättare sagt, jag kände för att laga lite äggpannkakor, för det är typ det det blev. Givetvis var det inte meningen.

Varje gång jag lagar mat eller bakar (speciellt när jag bakar) så brukar jag fundera på vad Gordon Ramsay skulle säga om han kom in när jag lagade mat/bakade.
Idag hade han nog fått en stroke. Jag är så slaffsig! Det är disk, matrester från middagen och plast och skit överallt. Det är vid såna tillfällen jag brukar passa på att undersöka de där viktiga frågorna i livet. Som "Hur högt kan jag ta den här elvispen ut smeten innan det börjar skvätta smet okontrollerat?". Svaret var: Inte så högt.



Ni vet när man gör precis som man ska och allt blir sådär rätt. Sen när hybrisen slagit in så går man liiiite utanför receptet och så blir det bara smet av alltihopa..

Så mina fluffiga bröd blev platta.. saker. Det blev många också så nu kommer jag få äta platta saker till frukost i en evighet!

Man kan inte ha tur jämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback