#högskoleprovet

Det blev en tidigt morgon för mig. Har sedan spenderat heeela dagen på södertörns högskola för att skriva högskoleprovet.
Varför jag skrev provet är jag väldigt osäker på.. Jag trodde man fick förtur till högskolorna om man skrivit provet, men så var det visst inte. Men eftersom jag anmält mig och betalat för flera månader sen så var det ju bara att gå dit och sätta sig, jag kunde ju inte förlora något på att testa!

Hade tur som hamnade i den stora gruppen som fick skriva i aulan, sköna stolar och sköna bord! Så att sitta och skriva prov i 5 timmar gjorde mig inget alls faktiskt, tyckte till och med det var lite roligt.
Provreslutat blir säkert ännu roligare att få, rent av skrattretande kanske. Helt ärligt svarade jag bara med 100% säkerhet på EN fråga, så det kan vara så att jag under de 5 timmar man skrev provet lyckats skrapa ihop ett endaste rätt svar.

Det stod i kallelsen att man skulle ha med sig penna, sudd och linjal. På bussen påväg till skolan insåg jag att jag inte hade med mig en linjal. Till min stora lättnad fick man en linjal på plats!

Vid lunchen så träffade jag Alexandra som också skrev provet fast i en annan byggnad. Vi gick och beställde lite mat. Jag slängde i mig denna fettbomb och avslutade med en cola. När jag sen satte mig för att skriva provet var jag så uppsvälld i magen och kolsyran bara bubblade och ville upp så det slutade med att jag fick knäppa upp byxorna(!) och sitta och smårapa(ljudlöst) hela resterande delen av provet. Man kanske är liiite för bekväm med sig själv om man gör så?

Om fyra veckor får jag i alla fall provresultet. Man kan se svaren på frågorna redan nu, men vill bli överraskad när det kommer så tjuvkikar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback