kamerasug

Jag är sugen på en ny kamera inför sommaren då den lille kanonen går på halvfart nu mera.

Har kollat runt lite på olika och verkligen kämpat med att gå efter prestanda och inte märke. Det är så lätt att man får ett favoritmärke och bara håller sig till det.

Det blev väl dessa det stod mellan. Nikon Canon PowerShot G12, Panasonic LUMIX DMC-LX5
Hittills lutar det åt en Nikon, men samtidigt är det något med Nikon som jag inte gillar.. Canon vore ju ett självklart val i början. Men sen efter att Emma köpte den så säger hon att den inte alls var värd priset och var lika bra som en vanlig billig kompaktkamera, så det känns ju inte toppen heller. Lumixen däremot är lite av ett wildcard som jag inte vet någonting om. Har bara hört att den ska vara riktigt bra, och på den kan man ju till och med byta objektiv! Men i och med det försvinner ju också lite av kompakt-känslan.
Sen är ju alla kamerorna inte direkt så kompakta som man hade kunnat önska, men allt kan ju inte få plats i ett bankkort..
Jag får spåna vidare!


Kommentarer
Postat av: pappa

Kul! Lumixen tycker jag verkar intressant. Spontant. Har ingen direkt koll men en funktion som jag saknar på kompaktkameror är manuell inställning av skärpedjup.

2011-05-22 @ 09:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback