problem med ridningen..

Skyller den här usla uppdateringen på extrema mängder läxor som behöver göras.. "läxor" låter väldigt lågstadiet..

I alla fall! Var i stallet igår och bråkade med lilla Daytona igen. Jag vet inte om var det var för att hon var ovanligt bråkig och bångstyrig igår eller om det var för att jag använde en sadel som inte var hennes, men bråkade - det gjorde vi! Hade planerat att hoppa små små små hinder, men istället gick hon bakåt och stegrade. Jag vet inte vad jag gör som får hästar att stegra, tycker att det börja hända lite för ofta nu för tiden. Men det är mysigt att få en anledning att slänga sig runt halsen på häst lite då och då, även om det är för att inte dunsa i backen.
Men till slut kom vi i alla fall över dom små bommarna och sen var det bara att avsluta och knalla upp till stallet igen måttligt nöjd.



På bilden ser ni parkeringen och ridhuset.. hur passande känns inte skylten i sammanhanget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback