variation

Idag har det varit full rulle! Fast ändå inte i och för sig..
Aja, förmiddagen spenderade jag i skolan. Fotoade lite analogt i typ en halvtimme, sen satt vi mest och struntade..

Det jag tycker mest om med analoga kameror är att dom är helt mekaniska, inte ett enda batteri att ta hänsyn till!


Efter lunch åkte jag till farmor och farfar där delar av släkten var samlad. Det var nämligen dags för begravning. Jag har aldrig varit på begravning tidigare så jag hade ingen aning om vad jag skulle ha på mig eller något alls..


Begravningen ägde rum i Hedvig Eleonora kyrka, en riktigt maffig pjäs mitt på östermalms torg!

Jag hade trott att det skulle vara lite ångestframkallande att gå på begravning. Har inte någon riktigt någon trygg relation till döden och tanken på att jag en gång kommer ligga i en sån där kista längst fram var lite kusligt. Men när jag väl satt där och prästerna pratade om att hon var på en vacker plats där döden inte längre existerade så kändes det ändå ganska skönt. Jag skulle inte kalla mig troende på det viset att jag tror på himlen/paradiset, men jag vill ändå inte tro att man bara försvinner. Livet kan inte vara så enkelt.
Så det blev ingen ångestattack! Kom till och med på mig själv att börja att den där kistan såg ganska bekväm ut att ligga i. Den kändes trygg på något sätt..
Jaja..

..på väg hem så kom vintern tillbaka!


Tanken var att jag och några kompisar skulle ut sen på kvällen, men det blev inte av.. lusten fanns inte riktigt där helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback