lite efter i utvecklingen

När man är glutenallergiker så går man miste om ganska mycket gott som folk äter runt omkring. Jag har inte brytt mig så mycket.. har ju ändå inte vetat hur det smakat så kunde inte sakna något.
Men nu kommer det mer och mer nya produkter på glutenhyllan i affärerna så nu kan till och med jag få ta del av onyttigheterna allt mer!
Kladdkaka och havrebollar är några saker som jag inte testat på förrän nu de senaste åren till exempel. Tror jag var 16-17 år när jag åt min första riktiga pizza! Hur sär låter inte det för den veteätande människan?!

Ikväll lyckades jag tigga till mig lite kladdkaka som min moder köpt till imorgon när det kommer lite folk. Och jag är fortfarande inte vad vid att äta kladdkaka riktigt.. det känns så exotiskt på något sätt, haha..

Men men, tycker i alla fall att det är apkul att det kommer alternativ för dom som inte kan äta något så simpelt som lite vetemjöl eller några havrekron! Testar med glädje nya bullsorter när det kommer.. och munkar, hur smakar det? Eller grifflar? Ser fram emot när det kommer också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback