jag mot världen

Satan i gatan!
Ikväll var nog sista gången jag körde i stockholm på natten!
Jag försöker avvänja mig från läsk och dricker just nu bara coca cola zero. Men det blir man ju inte direkt pigg av, jag får mest ont i huvudet. Men så efter melodifestivalen så gjorde jag en latte så jag fick lite mer energi i alla fall.

Vid tolv smsade mamma och ville bli hämtad. Jag och Doglas satte oss i bilden och for iväg. Det gick till en början helt smärtfritt, men så när jag var så gott som framme, mitt i stan, så lägger sig en bil en cm bakom mig och bara hänger sig på tutan. Jag blev sjukt stressat och inte minst irriterad i mitt trötta tillstånd och sen när jag märkte att jag låg i fel fil så var det för sent att byta. Jag tänkte först bara att jag kunde göra en snabb u-sväng och komma tillbaka men nejdå. Det var heldragen linje hela vägen till norrtull - helt fel sida av stan!
Jag skulle hämta mamma vid centralen så det fick bli sveavägen dit. Och jag skojjar inte, jag stannade vid varenda rödljus! Fick totaldamp! Sen är ju stockholmare experter på att dubbelparkera vilket resulterade i att bilar körde ut och svängde lite hur som helst.. och jag tror nog varenda bil tutade på mig.
Väl framme vid centralen så körde jag också fel och var tvungen att byta fält igen. Problemet var bara att körfältet bredvid bestod utav taxisar, så tror ni dom släppte in mig? nej nej nej! Men jag vägrade fortsätta rakt fram för då skulle jag kommit ut på motorvägen igen påväg hem, så jag stannade helt enkelt mitt i vägen och väntade tills någon till slut stannade!



Sen när mamma väl kom så hade hon med sig 3 vänner som jag skulle skjutsa hem.. jag var riktigt kissnödig så det var kanske inte riktigt vad jag hade önskat.
När vi var ungefär 20 minuter från hemma så började jag som grädde på moset känna mig lite illamående. Du vet så huvudet känns som ett enda stort vakuum och det blir svårt att svälja. Jag kände att det saknades ju bara lite spya för att göra den här kvällen fulländad! Men efter några minuter av djuuupa långa andetag så kom jag tillbaka till medvetande. Anledningen var antagligen att min bh satt lite för hårt runt kroppen så jag märker inte att jag tar mindre andetag när jag använder den.. det är ett farligt klädesplagg det där.
Den sista biten hem gick koffeinet ur mig så jag blev riktigt trött! Kunde inte vänster eller höger över huvud taget och när jag skulle veva upp rutan så öppnade jag bildörren..? Så ni förstår - jag var trött!

Så nästa gång mamma och hennes kompisar ska ut så får dom ta bussen hem, eller så ska jag ha sjukt med betalt!


En lika trött Doglas följde med på äventyret. Han har äntligen fått ett säkerhetsbälte! Hans förra slängdes av någon anledning och sedan dess har han haft sina turer ner på golvet när man stannat kraftigt.

Nu ska jag sova! Känner redan hur jag börjar snarka lite smått..

natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback