snel plugghest

Jösses vilket plugghäst jag är!
Idag på naturkunskapen fick vi tillbaka gamla uppgifter och man fått mvg på båda man gjort så hade man garanterat mvg i slutbetyg. Jag fick självklart ett mvg och ett vg. Men min lärare sa att jag bara kunde göra om uppsatsen jag fick vg på tills det blev ett mvg. Plättlätt tänkte jag och började direkt när jag kom hem!
Men gud vad svårt det var! Det är såå mycket svårare att lägga till och utveckla saker i en text än att ta bort saker. Jag läste igenom uppsatsen för att se vad som saknades men jag tyckte verkligen att den var bra! Hade bland annat skrivit ett helt A4 med problem som kommer från den globala uppvärmningen och vad det skulle leda till men ändå hade läraren kommenterat att jag inte svarat på frågan om varför man bör minska utsläppen som bidrar till uppvärmningen.. Lixom wtf?!

Men nu har jag suttit och skrivit och skrivit och slitit mitt hår i några timmar och äntligen blivit klar, hoppas jag! Jag hade Emmas mvg-uppsats som mall så hade lite saker jag visste att jag skulle försöka klämma in utan att göra det uppenbart att jag läst hennes uppsats, det är klurigt!

Var och handlade lite mat idag också. Mams här hemma är sjuk så jag tänkte att jag kunde handla då istället. Var riktigt sötsugen men försöker ändå vara nyttig (nej samvete, jag åt ingen plopp tidigare idag..) så jag köpte lite mörk choklad! Det ska ju tydligen vara bra för.. hjärtat? Vet inte men något i alla fall. Och den var faktiskt god! Gillade det skarpt!

Nya lördagsgodiset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback