midsommar

Ja juste, det var midsommarafton igår va? Det flög runt tre stycken kameror under dagen/kvällen/natten/morgonen så jag trodde jag tagit jääättemycket kort.. Eller Emma hade.. Hon hade nämligen mitt minneskort i sin kamera eftersom hennes minneskort är lite si och så. Rätt som det är kan alla bilder vara borta. Och eftersom hon hade en bättre kamera med sig så fick hon låna mitt minneskort. Men sen när jag kom hem så kom ju hon hem med mina bilder och jag med hennes eftersom vi bytta tillbaka på hemvägen. Någon som bryr sig? Nej, då skiter vi i det!

MIDSOMMARAFTON!
Vi var i vallentuna hos lite olika personer. Det började med att Emma, jag och Emelie åkte hem till Andreas där vi hämtade lite dricka. Vi packade fint ner det i 4 olika väskor och lite påsar, höhö. Sen kom Julle med bil och hämtade oss och så åkte vi till ica för att handla lite mat. Vi skulle nämligen grilla hemma hos Ludde.



Alla bilder kanske inte håller samma kvalitet och storlek, har nämligen haffat lite bilder från facebook. Men självklart blev det lite kubb också! Ingen midsommar utan kubb!


En trevlig liten aktivitet.


Stämningen var på topp!

Finfina Emma!



Emelie är väldigt svår att få med på bild när hon inte pratar. Men jag hittade en! Ja.. så jag får väl offra mig själv lite här..

Sen bar det av vidare mot Mackan..

.. som hade studsmatta..

.. och pool!!
Jag var helt oförberedd på att det var bad som gällde. Det var väl de andra också med tanke på att det nog bara var en som hade badbyxor med sig. Jag haffade åt mig en t-shirt och pappan i husets badbyxor och så for jag i, och var bland de sista upp. Galet varmt var det! Skönt! Men jag har lite svårt för lampor i pooler(poolar?). Har alltid en liten knagande tanke i bakhuvudet om att någon ska råka sparka till en lampa så den går sönder och hela vattnet blir strömförande.. Passande nog "lekte" vi också "strömmen" mest hela tiden. Ni vet när alla springer åt samma håll och sen vänder man. GALET roligt!


Mina vänner. Jag befann mig då inte här bland turturduvorna..

.. HÄR var jag!

Lägg märke till att jag här kommit till det tillståndet då jag ska fuska mig till vinst och använda två händer.. Jag tänkter inte kommentera om jag vann eller inte.

Sen efter lite brutna tår, brand i garage och skratt och tårar så hamnade vi inne i ett låst sovrum efter att några oinbjudna kommit. Men det gjorde inget!

Efter det knallade vi vidare hem till Stolle och avslutade morgonen där med prat, spya och tvtittande. Precis som en midsommar ska vara!

Sen vid fem på morgonen så kom mamma och Doglas och hämtade mig, Emma och Andreas. Vi hade egentligen lika gärna kunnat sova kvar, med tanke på att Emma och Andreas redan däckat, men det är något med att vakna upp i sin egen säng på morgonen som ändå gjorde att vi tvingade upp stackars mamma mitt i natten för att köra dom sex milen det är till vallentuna från tullinge.

Det var väl allt.. Kanske inte så jättetydligt, men kvällen var inte så jättetydlig heller.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tittade igenom albumet på facebook, tänkte att det måste ju finnas NÅGON bättre bild som jag inte pratar på, men okej, jag ger upp. jag pratar/skrattar/gör något annat fult på ALLA (!!) bilder verkligen! :( fan. <3

2011-06-26 @ 17:38:48
Postat av: pappa

Jätteroligt att läsa och se! Verkar varit ett helt makalöst roligt och äkta midsommarfirande! Vilket party!Största medaljen till mamma dock tycker jag :D

2011-06-27 @ 00:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback