tropisk värme

Blev väckt vid 9 idag av att mormor skrek att jag skulle låsa dörren efter att dom åkt. Så jag kravlade mig upp ur sängen och låste, sen gick jag tillbaka och somnade om. Sen vaknade jag några minuter senare igen av att någon plingar utav bara h*lvete och Doglas skäller och skäller. Så då var det bara att gå upp igen - då hade morfar tagit fel solglasögon.
Sen var jag lixom vaken.

Tog med mig Doglas och åkte till stuvsta för att ta en promenad i lite annorlunda miljö.

Hur varmt var det inte idag? Man hade kunnat gått naken och ändå svettats sönder!


Dum som jag var tog jag inte med mig något vatten, så det tog inte lång tid innan Doglas fick nog.
Dumt nog hade vi långt långt hem.

Jag gick och gick och efter ett tag ringde mamma och frågade vart jag var. Jag beskrev vart jag var, och tydligen var jag nästan vid kungens kurva?! Hade gått så fruktansvärt fel! Men eftersom vi båda nästan dog av uttorkning så kom mamma och hämtade oss.


Doglas söker skydd i skuggan i väntan på mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback