svammel utan mening

Hade en ganska lugn dag på jobbet idag. Den hade säkert snuddat vid tråkig om det inte hade varit så att heeela receptionen och väntrummet packades ner i lådor för att sen fraktas in i ett konferensrum där väntrummet/receptionen kommer vara i ett halvår framåt medan de bygger om. Ingen förstår hur det ska få plats, men det finns inga andra alternativ. Ska bli olidligt intressant att se hur det går på måndag!

Dålig mobilbild, men såhär happy har det sett ut idag där jag suttit. Rätt deprimerande? Tycker ändå att det är värt att lida igenom ett halvår i ett konferensrum om de betyder att det kommer vara modernt senare!

Så under eftermiddagen fick jag klara mig själv då alla andra som jobbade i receptionen slutade tidigt. Och jag hade mer eller mindre bara en dator och tangentbord. Telefonen fungerade inte och oavsett om den gjort det så hade de plackat ner alla nummer så jag hade ändå inte kunnat ringa. Sen en timme innan drop in-mottagningen stängde så kom läkarna och sa att de inte ville ta några mer drop in-tider. Toppen! Folk blir ju ofta så glada när de tagit sig tid och åkt till vårdcentralen och de kollat upp att de kan komma och så när de väl kommer dit så får de höra att drop in-mottagningen stängde lite tidigare idag..och ofta så har man ju någon form av jobbigt besvär om man går så långt att man söker läkarvård. Så det var bara att repetera "Jag är verkligen jätteledsen.." som ett mantra till varje patient som kom.

Sen att stänga allt var och en kamp eftersom ALLA pärmar och papper och ditt och datt som jag behövde låg inpackat i olika kartonger i olika rum, så det blev till att springa runt och rota kartonger ett bra tag innan allt var i sin ordning.


Har det inte varit underbart väder de senaste dagarna så säg? Det har typ varit åska i luften i flera dagar.. sådär kvavt och jobbigt..

Inte kul gå-ut-med-Doglas-väder. Det är allt jag kan säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback