STUDENTEN

Igår var det lixom MIN tur att ta studenten! Helt sjukt egentligen!
Har inte så mycket att säga, så vi tar det i bilder!

Först blev det champangefrukost i Vandislunden.

Här ser ni lite av den nya klänningen jag köpte dagen innan i total panik.

Sen gick det många timmar och sen stod det plötsligt fullt med folk utanför entren till skolan. Och innanför stod JAG och såg MIN skylt där utanför. Knäppt!

"Fisken" har ropat ut alla klasser alla år. Förra året gick han själv ur och jag trodde inte han skulle komma tillbaka och ropa ut i år också. Men det gjorde han, kul!

Vi stod uppe vid cafeterian och väntade. Ingen sa riktigt någonting. Man såg att klasser sprang ut ibland. Men ingen påminde oss när det var våran tur.. Men vi visste att vi skulle springa ut som nummer 5 och när nummer 6 började ställa upp sig så stack vi!

100 trappsteg ner och så var vi ute! Jag var livrädd för att ramla i trappan. Det är alltid minst en som gör det varje år.




Sen var det bara att byta om och skynda sig till flaket - som vi inte hittade! Det stod lite olika på olika ställen men inget var vårat flak.

Men till slut hittade vi rätt och kunde pusta ut. Så typiskt att missa lixom..


Vi var snabba upp för att få den bästa platsen - i mitten på trottoarsidan. Sen fick man stå på två lager med ölflak.. bra förutsättningar!

Och så var vi iväg! Vi åkte genom hela city - kungsan, stureplan, sergel... fatta hur hatade vi va!!

Sen, totalt nerdränkt i öl, blev det bilfärd hem där familj, vänner och släkt väntade!

Det blir mer bilder från hemma lite senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback