Göteborg, del 2

Då tar vi dag två i göteborg. Vi var bara där en natt så vi åkte hem denna dag också. Vi kände båda att vi kunde stannat åtminstone en dag till. Men men.

Vi vaknade i ett stekande hett tält redan vid klockan åtta på morgonen. Jag hade inte sovit många timmar, kanske en-två. Hade dragit upp min sovsäck så att jag låg som i en puppa vilket inte var det smartaste. Jag tar lätt väldigt mycket plats när jag sover så det slutade med att jag låg och flaxade med benen upp och ner för att kunna röra mig lite.
Vi hade inte direkt något att göra på campingen så vi packade ner tältet och checkade ut direkt när vi vaknade. Hur smidigt är inte det egentligen? Jag tog ingen riktig bild från campingen, bara en liten ströbild med mobilen.

I den här lilla blå bodde vi. Det ser inte så stort ut, men inuti var det mycket större än man kunnat tro! Det ser kanske lite öde ut, men vi bodde i den yttersta kanten av campingen.


Väl inne i stan igen så blev det frukost bestånende av yoghurt från seveneleven. Vi fick gå långt innan vi hittade någonstans att sitta. Har aldrig varit med om en stad med så få sittplatser?! Men till slut hittade vi några alkisbänkar. Sen fick vi gå lika långt för att hitta en papperskorg men det är en annan sak.

Vi insåg redan kvällen innan när vi gick tillbaka till bilen vilket slumområde vi parkerat i. Och på dagen var det ännu mer tydligt.



Sen började promenaden tillbaka till city. Här skrapade vi för övrigt upp benen när vi slängde oss över räckerna när vi sprang över vägarna när vi skulle tillbaka.


Solen stekte minst lika mycket idag.

Vi bestämde oss för att vara turister på riktigt och köpte biljetter till paddan, en sighteeingbåt som åker runt under göteborgs alla broar och sånt.

Vi knuffade oss till platser längst fram. Något som kanske inte var det smartaste med tanke på hur mycket det skvätte när man kom ut på lite större vatten.


Vissa broar var så låga att vi var tvungna att sätta oss på golvet i båten för att kunna komma igenom.

Jag satt bredvid en tjej som var kanske 12år som var måttligt intresserad av vad guiden hade att säga. Hon satt mest och kollade ner i marken. Det fick mig att känna mig lite gammal. Själva satt vi där och lyssnade och tittade på alla olika båtar och öar som hon pratade om och kommenterade saker som "Tänk att man kan lyfta upp en så stor båt.. jasså det berget ser högre ut.." osv osv. Men kan väl trösta mig med att jag säkerligen hade dubbelt så kul än den lilla tjejen. 

Väl tillbaka inne i smeten var det dax för lunch!

Då det var kokhett och vi var brända lite överallt så kändes en sval sallad perfekt! Vi satte oss längst med vattnet och avnjöt den.

Vi satte oss i kungsparken tror jag den hette om jag inte minns helt fel.

Jag tog väldigt många bilder på solen. Men det är så fint när himlen är sådär klarblå utan ett enda moln!

Det var riiktigt mysigt! Hade lätt kunnat stanna där flera timmar till, men vi hade mycket att göra innan vi skulle åka hem.

Ja, ibland får man göra det bästa av det man har. Och solskyddsfaktor hade jag inte.

Sen blev det lite shopping innan det var dax att knalla tillbaka till bilen. Hade gärna stannat några timmar till, men eftersom vi hade 5 timmar i bilen framför oss så var det bäst att inte åka allt för sent.


Ser det härligt ut? Det var härligt!

Man ser inte så jättetydligt, men rutan var en kyrkogård av mosade flugor. Vindrutetorkaren funkade inte så man kunde inte göra något åt det heller. Så det var bara att gilla läget. Och Emmas hår ser lite roligt ut på bilden, men det är ju för att det blåser.. kan man tro.. När vi sen stannade stod nämligen håret kvar sådär - rakt upp!

Det var alla bilder jag hade att bjuda på!
Nu sitter jag hemma och smörjer in axlarna med loation varannan minut för att hålla kvar huden på axlarna. Men det känns faktiskt som att det kommer fungera. Huden känns inte lika torr och stram längre. Kanske får jag behålla den!


Kommentarer
Postat av: pappa

En äkta roadtrip! Fantastiskt! Livet blir nog inte härligare än så. Lika härligt ibland men det här blir säkert ett minne för livet, Sandra! Btw tror jag mamma kan berätta om hur hon också skrapade upp knäna när hon kastade sig över vägen ganska precis där ni gjorde det tror jag...och i samma ålder?... Kram,och tack för den här berättelsen!

2011-06-07 @ 00:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback