det hänger på håret

Under snart 5 veckors tid har jag haft håret i en hästsvans varje eviga dag. Det ser lixom lite fräschare ut när man sitter på en vårdcentral. Men måste säga att jag börjar tröttna på frisyren. Så nu har jag börjat testa lite olika varianter av en hederlig hästsvans med tuperat, lockig, rakt osv.

Har kört på inbakad och utbakad fläta de senaste dagarna. Det blir lixom lite roligare då. Sen brukar jag snurra en hårslinga runt själva tofsen, ett enkelt sätt att göra en vanlig hästsvans lite mer intressant.

Gick ut ett tag efter jag slutat. Hade inte lust att göra någonting riktigt så satte mig i en sån där konstig gunga och dinglade runt.


Längtar riktigt till jag slutar. Att alla andra har semester stör mig. Folk sitter ute och äter glass medan jag blir utskälld för att folk får vänta på akutmottagning. Varje eviga dag får jag spottat i ansiktet "Nu har MASSOR av människor som kommit efter mig gått in för mig!!" och "Jag har suttit här i en timme snart, vad gör läkarna egentligen?!". Jag försöker att alltid svara så trevligt jag kan, men om blickar kunnat döda så tror jag många hade blivit allvarligt skadade! Det är inte det att dom kommer fram som jag blir arg över, folk får jättegärna komma fram och fråga hur de ligger till i kön, men det är attityden!

Men det är bara en vecka kvar efter det här! Sen kan jag  pusta ut och inte minst sova ut! Nu är kroppen inställd på att gå upp klockan 6 på morgon så då vaknar jag lixom då automatiskt på helgen också, även om jag går och lägger mig halv två på natten. Sen blir jag trött lagom till klockan nio på kvällen.. så nu ska jag krypa i sängen hade jag tänkt. SÅ händelserika är mina dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback