nåtarö

Den här helgen har jag som tema att bli brun! Är trött på att sitta som en blek potatis medan alla andra är sommarbruna och fina.
Så när mamma frågade om jag ville följa med till nåtarö för en dag på stranden så kändes det som ett ypperligt tillfälle att sätta mina planer i verket!

Smått nyvaken satt vi och väntade på vårt sällskap och båten som skulle ta oss ut till ön.


Väl framme var det pladask på marken för att inte missa en sekund av sol!

Mamma hade gjort en galet god kycklingsallad som passade perfekt till dagen. Men just nu känner jag att det räcker med kycklingsallader för mig på ett tag.. 3 dagar i rad lixom..

Blekfisen herself.

Timmarna gick och jag blev inte en nyans brunare. Blev lite irriterad och otålig och lånade lite sololja av mammas kompis och smörjde in benen. Sen låg jag väl i solen i ungefär 10 minuter.. sen var benen knallröda och även ansiktet hade fått en röd härlig färg och var sådär härligt varmt.

Testade digitalkameran lite också. Har märkt att det är snudd på omöjligt att ta närbilder med den, även fast den har en närgräns på 2cm. Men har nu kommit på att det går alldeles utmärkt om man använder den manuella fokuseringen! Även om det känns lite lustigt med manuell fokusering på en digitalkamera.

Lagom tills jag bränt på mig på resterande delarna av kroppen så var det dax att ta båten hem igen. Skönt att vädret höll sig strålande och det inte blev det regn och åska om utlovats!

På vägen hem så blev det mc donalds! Vem orkar laga mat efter en hel dag på stranden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback