vill man vara fin får man lida pin

Sitter just nu och töjer ut mina skor från topshop som jag köpte för någon vecka sen. Jag vet inte om skorna automatiskt krymper efter att man köpt dom för så fort jag kommer hem med ett par nya skor så är dom alltid mycket mindre än vad dom var i affären?! Eller så är det mina fötter som växer, men då borde jag vara uppe i storlek 45 snart!!

Sitter i alla fall, som vanligt, med två par strumpor på varje fot och försöker töja ut skinnet. Hur det känns? Jodå, det gör ont, väldigt ont! Men det är värt det!
För några somrar sen så envisades jag med att ha en storlek för små skor och använde dom som vanligt, vilket sen resulterade i att jag fick stötar i stortårna i varje steg. Det var skitobehagligt! Antagligen så hade väl någon nerv kommit i kläm eller något.
Man kan ju alltid lämna in dom till en skomakare så kan dom lästa ut dom, men är rädd att det kommer bli fel då, att dom gör för mycket.. Sen finns det dom säger att man ska gå med fuktiga strumpor i skorna i några timmar, men det kan tydligen skada skinnet. Så jag sitter här och pinar mig själv istället, förhoppningsvis kommer dom vara uttöjda och bra till i vår i alla fall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback