making strange

Jag har ganska länge velat testa en speciell sak. Nämligen att hälla, i det här fallet, cola i ett glas och försöka få så att glaset "försvinner" så det ser ut som man bara häller cola som samlas upp i luften.
Och idag försökte jag mig på det! Till detta behövdes 3 lager vitt bakplåtspapper, en blixt, ett glas utan mönster och cola.. och en kamera underlättar.
Nu hade jag inte så jääättemycket plats till mitt lilla experiment, höll mig på mitt skrivbord som är exakt 40 cm djupt. Reslutatet hade nog blivit lite bättre om jag hade haft mer yta att jobba på.

Men i alla fall! Så här gör man:
Man placerar bakplåtspappret så att det blir som en ljus bakrund. Sen bakom bakplåtspappret ställer du blixten, och framför pappret sätter man kameran på ett stativ. Sen är det bara att synka kameran och blixten så dom jobbar tillsammans (detta tog lååång tid för mig innan jag fattade hur jag skulle göra), sen är det bara att sätta igång!





Resultatet blev sådant:

Blev faktiskt riktigt nöjd! Men ska testa göra om det, stör mig på att man "ser" botten på glaset..

Kommentarer
Postat av: pappa

Riktigt bra, tycker jag! Är det dig man ser spegla sig i colan?

2011-01-17 @ 15:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback