min dag i stallet

Halloj!
Det blev ingen uppdatering igår eftersom jag satt och pluggade exakt hela dagen!

Idag så var jag med Emma i stallet. Hade klätt mig i två par byxor och massor av tröjor så det var riktigt mysigt i det iskalla ridhuset faktiskt.


Hälsade på lilla Baylie som jag småhoppade på igår. Även fast "hindrerna" inte var mer än kanske 30cm så gav han mig en ordentlig flygtur. Han och jag har inte så himla bra kemi riktigt, vi är ett ypperligt exempel på vad som händer när häst och ryttare inte förstår varandra. Men det blev inget duns i backen den här gången i alla fall, även om det var nära.

Men i alla fall, idag var det inte jag som red utan Emma.

Jag älskar det stora ridhuset i vårt stall. Det är så.. stort! Kommer ihåg första gången jag red där inne efter att ha ridit i det lilla ridhuset hela tiden, det var mäktigt! Fast då var jag kanske.. nio. Men idag skulle jag aldrig kunna gå tillbaka till det lilla ridhuset!

Jag tror faktiskt att om jag fick välja en häst och bara få, så skulle det mycket väl kunna bli Pinocchio, den här lilla filuren alltså. Han är så härligt kompakt, sånt gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback