alla hjärtans dag, nej tack.

Jag hade helt glömt att det var alla hjärtans dag idag så det blev som en tråkig överraskning. Jag gillar inte den högtiden, om man nu kan kalla det en högtid?
Antagligen är tanken bakom den här dagen att man ska värna om alla som man älskar, alltså vänner, familj, partners, osv. Men jag tycker det har spårat ur och nu känns det som det handlar om att få alla singlar att känna sig misslyckade..? För ofta får folk något medlidande i blicken om man säger att man är "ensam på alla hjärtans dag" och jag är trött på det!

Mitt "hat" för den här dagen handlar inte om att jag är singel och sorgsen. Jag trivs som fisken i vattnet med mitt liv och jag tror inte ens jag skulle fira den här dagen även om jag var i världens lyckligaste förhållande. För har man ett bra förhållande ska man väl inte behöva en dag för att visa sin partner vad den betyder för en, ska det inte komma naturligt - varje dag?
Jag tycker att man istället ska tillbringa den här dagen till att ge en kram till dom som man älskar, men kanske inte säger det till så ofta, som släkt och vänner till exempel.

Oavsett, här kommer min alla-hjärtans-dag-låt, till dom som på riktigt mår dåligt av den här dagen. För det finns dom som faktiskt inte har någon...alls.

Kommentarer
Postat av: Pappa

bra skrivet! håller med

2011-02-15 @ 21:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback