stockholms heta nätter

Goder afton!
Igår hade jag nog en av årets roligaste kvällar! Jag och Felicia och några av hennes vänner drog ut på söder.

Vi började kvällen på snaps där vi även mötte upp lite mer folk! Sen när alla var färdigkissade och druckit upp sin öl så knallade vi vidare till Hellströms för att möta upp ännu lite folk.

Älskar det här bilden på Felicia!
Vet inte hur länge vi stannade där, det kändes inte så länge men när jag tänker tillbaka på allt vi ändå gjorde och hur många gånger jag hann gå på toa(!) så var det säkert ett bra tag!
Sen försvann några och innan vi hittat alla så var vi redan på väg till nästa ställe som skulle bli Harry B James.

När vi väl kom dit så hade jag inga kontanter på mig att betala inträde, så Simon följde med mig för att ta ut pengar. Jag kom på den briljanta idén att vi skulle gena genom kungsan där Pride var i full gång.

När vi kom in visade det sig att det var megafest med en låtlista som tagen från min mobil. Kan säga att vi kom aldrig till automaten, vi hamnade snabbt mitt i folkhavet!!

Det här är typ min uppfattning av det som hände sen. Satan i gatan vad jag dansade!

Simon hängde också på! Önskar man hade fler såna kvällar i kungsan! Varför kan man inte bara sprida ut några dagar om året när man bara festar och firar utan någon egentlig anledning?
Efter att musiken tystnat efter ett tag så försökte vi få kontakt med de andra igen men misslyckades ganska grovt. Så vi bestämde oss för att strosa vidare på egen hand.

Jag ville bada i "fontänen", men Simon var osäker på om det var en så bra idé. Någon dag innan jag dör ska jag i alla fall ha badat i den där!


Här har vi mig också i mitt rätta element! Det var en galet varm kväll för att ändå vara så sent på sommaren, åskan låg lite i luften. Otroligt skönt då jag hade glömt jacka/kavaj hemma.
Vi började vandra längs drottninggatan där jag hittade en reklamskylt för carlings. Då tyckte jag att det var en ypperlig idé att sätta upp den på Simons portdörr! Sagt och gjort så började vi promenera hem till honom med skylten under armen.

Jag fick äntligen en bild på Stockholm by night vid vattnet. Dock inte med samma förutsättningar som jag hade önskat kanske.

Efter en lång promenad så var vi tillbaka på söder och smög upp i Simons lägenhet för att hämta tejp. Vi hade båda glömt bort anledningen till varför vi skulle sätta upp skylten, men när vi ändå släpat dit den genom halva stan så kunde vi lixom inte bara skita i det.

Här har vi resultatet av kvällen!

Sen när vi ändå hade tejp så tyckte jag att vi skulle skriva något på marken. Jag förslog ordet "BOMB" men Simon tyckte det var lite osmakligt.. så jag gick med på att förkorta det till ett enkelt B.


Sen gick vi tillbaka till Medis där vi hade börjat kvällen och avslutade den även där. Fick till slut kontakt med dom andra och dom hade haft det bra utan oss, haha. Men nästa gång ska vi försöka hålla ihop, fan vad kul det hade varit om vi ALLA dragit till kungsan direkt!

Underbar kväll i alla fall som jag sent kommer glömma! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback