Hör på det här!!

Var ute med Dogas för några dagar sen. Inget konstigt där. Gick som vanligt på cykelvägen längst portarna på vår vanliga lilla runda.
Jag märkte ganska direkt att en gammal man gick bakom mig. Tyckte det var lite jobbigt då han inte gick sakta för sig själv utan märkbart följde efter mig. Men jag sket i det.
Efter ett tag ställde sig Doglas och kissade på en buske vid sidan av cykelvägen, vilket inte är någon rabatt eller något utan en buske vid vägen. Jag reagerade inte över det utan gick på.
Några sekunder senare kommer mannen fram till mig och det första han säger är "Din JÄVLA IDIOT! Du kan väl för i helvete inte låta hunder kissa där!!? Är du så jävla dum i huvudet!!?"
Jag blev helt chockad! Fick ur mig något som "Varför inte? Det är allmän mark?". Till svar fick jag "Allmän mark?! Det är väl för fan inte allmän mark din jävla idiot!! Jag jobbar här och vill för i helvete inte röra i din hunds kiss!!"
Nu bor ju jag i det här området, så jag är väl medveten om att folk i föreningen sköter om rabatterna och jag brukar inte låta Doglas kissa på blommorna (även om hundkiss ger blommor näring). Men detta var då en buske längs cykelvägen som kommunen brukar ta hand om om jag inte minns helt fel. Oavsett är det ingen buske man pillar i med händerna. Tror, om jag ska vara ärlig, att Doglas bara kissade på kullerstenen, tror inte han når upp till busken.
Vid det här laget hade jag i alla fall släppt själva kissproblemet och var mer upprörd över att han gång på gång kallade mig jävla idiot och sa att jag var dum i huvudet flera gånger per mening. Visst kan man kalla folk det ibland när man är arg, men att få det sådär rakt upp i ansiktet av en helt okänd människa.. jag blev sjukt chockad!
Frågade helt ärligt lixom "Vad kallade du mig?!" efter första ordexplosionen och fick till svar "Ja, du är en jävla snorunge, fan vad jag hatar er! Har sagt till dig jävligt många gånger förut!!". Jag har då aldrig sett den här mannen förut.
Det slutade med detta:
Mannen: "Du går aldrig här igen för då!"
Jag: "Jag har gått här varje dag och kommer fortsätta gå här varje dag."
Mannen: "Ja nästa gång det sker då jävlar!!"
Jag: "Hotar du mig?"
Mannen: "Ja det gör jag!"
Jag: "Står du här och hotar mig?!"
Mannen: "äh!"
Mannen började gå in mot sin port.
Jag: "Vad heter du?"
Mannen: "Det ska du skita i din jävla snorunge, det har du inte ett skit med och göra!!"
Sen skyndade han in i sin port.

Jag stod mest kvar och bara stirrade. Jag var så sjukt arg att jag skulle kunnat skrika lika hemska saker tillbaka, men bet mig ändå i tungan. Någon klok del i min hjärna hann tänka "Om det här blir en polisanmälan så har jag inte gjort/sagt något fel."

Jag berättade allt det här för mamma när hon kom hem och hon visste vem det var och vart han bodde. Han har varit på henne också.
Hon gick dit idag och pratade med honom, och gissa vad gubben säger!? Enligt honom hade JAG hotat HONOM när jag frågade vad han hette! Och så sa han att jag hade gått in till portdörren med Doglas och låtit han kissa där och på HANS rabatt.
Alltså: Doglas kissade på en kullersten/buske längs cykelvägen ungefär fem portar från hans port. Alltså cykelvägen, inte inne vid portdörrarna. Jag går aldrig in till portdörrarna, vad ska jag göra där? Det är ju bara en dörr.
Och "hans" rabatt är då föreningens rabatter som han råkar sköta en av dom. Doglas var dock aldrig upp och kissade på "hans" blommor.
Mamma frågade dessutom hur gammal han trodde att jag var i och med att han tyckte jag var en "snorunge" och han sa att jag var 15-16 år. När mamma sedan informerade honom om att jag var 19 hade han väl inget att säga och slog igen dörren.
Han tyckte alltså att JAG först låtit Doglas kissa på "hans" blommor som var placerade fem portar bort och sedan hade JAG börjat hota honom. Det låter logiskt?

Jaja, jag försöker att inte tänka på det men det är svårt att inte bli arg bara jag tänker tillbaka. Bara sättet att prata. Bara komma upp och totalt trycka ner en med, enligt mig, förnedrande ord!
Funderar på att personligen sätta mig och kissa på hans jävla blommor!


Här ställde sig Doglas och lättade på trycket. Fel?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hejja världens bästa Sandra. Du ska vara stolt över dej själv att inte du sjönk lika lågt som denna ¨tvära bittra lilla man¨. Vi får hoppas att han sover riktigt illa ikväll och i morgon sätter vi upp en skylt ¨Kissa här¨ ;)

2011-08-04 @ 00:33:04
Postat av: Emelie

KISSA UTANFÖR HANS DÖRR! Snälla Sandra gör det, för min skull! Eller ta ett provrör/en liten burk/påse och skicka in i hans brevinkast!

2011-08-04 @ 07:44:45
Postat av: pappa

Bra att du står upp för dig själv och din rätt Sandra! Det allvarliga i den här historien är hans hot och kränkning av dig. Så skönt att han inte fick stå oemotsagd.

2011-08-11 @ 03:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback