kvällspromenad i minnet

Tog mig en långpromenad med Doglas för några timmar sen. Det är så otroligt skönt ibland att bara gå och gå och gå och gå. Många anser väl att promenader är bra för att samla tankarna, men jag tror jag fungerar tvärtom - Jag tänker ingenting. Jag går i ett vakuum och lyssnar på glad musik och bara är.


Jag lever mer eller mindre i den här tröjan. Känner att det var helt rätt att spara den!

Finaste lurvtotten!

Vackra björkar är sommar för mig.

Älskar kontrasten med sol och mörka moln. Inget jag tänkt på förut men insåg det idag.

Det är ju när man går sådär utan att tänka på något särskilt som de där spontana tankarna kommer upp. Idag tex så började Aha - Take on me spelas i mobilen och helt plötsligt fick jag upp minnen från min födelsedag när jag var liten och satt på mitt golv i mitt rum. Mina föräldrar och storebror hade varit inne hos mig och sjungit och gett mig mina presenter, nu hade de just lämnat mig. Solen lyste in i mitt rum så det blev helt ljust. Det vita golvet bländade, det gjorde nästan ont i ögonen, men det var otroligt varmt och sitta på så det gjorde ingenting. Där satt jag i min pyjamas och lekte med mina nya legohästar som jag hade fått i present. De hade drakmasker, en röd och en blå. Jag tyckte det var så obeskrivligt coolt, det tycker jag fortfarande när jag tänker efter. Bredvid mig hade jag en ny ask med noblesse. Jag fick alltid noblesse när jag fyllde år när jag var liten. Men just det här året minns jag att jag inte tyckte att chokladen smakade något. Jag försökte smälta den i munnen för att smaken skulle breda ut sig, men den var högst blygsam. Det gjorde mig dock ingenting. Det var noblesse, jag hade två nya legohästar med coola drakmasker och jag fyllde år. Senare under dagen skulle alla mina kompisar komma på kalas. Allt var perfekt!

Det är exempel på minnen och flashbacks som kommer upp i mitt huvud när jag "inte tänker". Och det kan vara skönt att bara gå för sig själv, 19 år gammal och med alla problem som hör därtill, och bara tänka sig tillbaka till ett ögonblick i livet fyllt av ren lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback