termosmugg från bodum

Idag vaknade jag alldeles för sent, även fast jag ställt alarmet.. Drog på mig en bikini och gick ut på balkongen för att mötas av - moln! Solen var inte alls i sikte så att lägga sig där kändes bara onödigt!

Jag bestämde mig att istället för att mögla här hemma slänga mig på ett tåg och åka till stan för att köpa en sån där gullig mugg som jag skrev om igår. Men väl inne på cervera så fastnade jag för en termosmugg från Bodum. Bestämde mig ändå för att köpa porsinsmuggen, men då fanns bara visningsexemplaret kvar och det kändes inte så fräscht, även om man såklart tvättar den innan man använder den.
Så jag åkte till karlaplan för att kolla om det fanns där. MEN, på vägen dit så ångrade jag mig och ville ha termosmuggen istället. Insåg att det var mer aktullet för mig just nu helt enkelt då jag gick runt med en läckande termosmugg i väskan.
Väl framme vid cervera vid karlaplan så visade det sig att termosmuggen bara såldes på cervera på kungsgatan/sveavägen. Så det var bara att sätta sig på tunnelbanan och åka tillbaka.

Var orolig att den skulle vara lite stor och klumpig, men den passar i de små sommarväskorna så då är jag nöjd! Och den läcker tack och lov inte! Man måste skaka den upp och ner för att det ska börja läcka små droppar.
Hoppas bara att den håller värmen också, men det tror jag!

Själva finessen med den här var att man tydligen kunde pressa kaffe själv i muggen! Men det är inget jag kommer använda mig av och den kom med två olika lock så man slipper hela den där pressningsmackapären.

Jag tror den kommer bli en hit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback