sandra + politik = ?

När jag kom hem från skolan så satte jag mig vid tvn och zappade. Hamnade, helt oväntat, på kunskapskanalen där de pratade om vårbudgeten i riksdagen. Jag hade läst Fredrick Federleys twitters från riksdagen under dagen så kände mig på något konstigt sätt insatt.
Det hela slutade med att jag kollade igenom på 2 timmars debatt om vårbudgeten! Helt otroligt! Fattade jag ett endaste ord? Absolut inte! Men kände mig ändå bildad när jag satt där och lekte vuxen och låtsades förstå. Min okunskap blev mest tydlig när Anders Borg tydligen drog av ett litet skämt och alla i plenisalen brister ut i skratt och jag trodde han bara var mitt i en vanlig mening..

Underhöll mig lite lagom mellan anföranderna och slutklämmarna..

Sen efter två timmar var sändningen slut men fortsatte på webben. Vad gör Sandra då? Jo, hämtar datorn och kollar på slutet på svtplay, gud hjälp vad händer med mig?!



Förlåt för skitdåliga bilder och allmän tråkig och seg uppdatering. Är just nu inne i en trög-bloggande period, men uppdaterar betydligt mer på http://twitter.com/#sandreichert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback