nattpromenad på söder

Jag hade en riktigt tråkig lördag måste jag säga! Strosade bara runt hemma i lägenheten och tänkte "det här är ju allt sorgligt"..
Men så vid halv tio på kvällen så smsade Simon som visade sig ha exakt lika tråkigt. Så vi bestämde oss för att träffas på söder och ta en liten promenad. Min baktanke var att jag ville gå till vattnet vid typ slussen och ta kort på alla ljus och sådär. Men jag vet inte vart vi hamnade, baksidan av Stockholm.. inte en bil, inte en människa, bara tre sovande ankor. Vattnet vi kom till var täckt med ett tjockt lager is.
Men det var i alla fall trevligt. Det lustiga med Simon är att vi är heeelt olika! Vi tycker inte lika om någonting la jag märke till. Och att han sen inte vet vilka Ola Rapace eller Mauro Scocco är eller undrar vilken serie som "alla snubbar vill ju vara katt" är gör honom lite exotisk..
Jag invigde mina loafers ikväll också. Tänkte att dom borde vara lagom uttöjda för att kunna användas nu, och i stan är det sopat och fint på gatorna så jag kände att det funkade. Och allt gick bra den första kvarten, sen växte sig två stora skavsår upp på hälarna. Och AJ vad ont jag hade gott folk! Trodde seriöst inte att jag skulle klara mig hela vägen hem med skorna på fötterna.

Vi tog oss en liten paus på Mc Donald's i skanstull.

Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback