fritt fall i rulltrappan - och fika

Satt och väntade på Robin idag i T-centralen i en trappa. På sidan av trappan gick en rulltrappa ner, inget jag tänkte på innan jag hörde en smäll. Kollade åt sidan och ner för rulltrappan hade en man fallit med huvudet före och lixom rullade ner. Väl nere låg han helt orörlig och folk sprang fram för att dra bort honom från rullbandet. Folk ringde ambulans och försökte få kontakt med mannen. Jag själv satt chockad kvar i trappan. Jag tänkte "men här kan jag ju inte sitta som om jag inte bryr mig" men samtidigt så besitter jag inga kunskaper som gör att jag skulle göra någon nytta bland folksamlingen runt mannen.
När jag väl reste mig för att ändå cirkulera lite så kom Robin som inte alls var intresserad av mannen som i mina ögon dött rakt framför mig. Varje gång jag går ner för en rulltrappa så tänker jag alltid "inte ramla inte ramla inte ramla" just för att det är så branta och vassa trappsteg.
Men jag tror han klarade sig. Det stod två ambulanser där lite senare när vi gick förbi som inte verkade så stressade att komma iväg.


Men annars så gjorde vi inte så mycket, vi tänkte gå på bio, men inga bra filmer gick. Var lite halvsugen på att se Black Swan men det fanns bara platser kvar längst fram så vi sket i det.
Det blev en fika i gamla stan istället, på chokladkoppen! Har varit där en gång förut och då lagt märke till att dom har apelsiner till allt. Tog det säkra före det osäkra och beställde en vanlig latte, inga apelsiner där inte! Men istället för apelsiner så hade dom pressat i lite choklad - såklart! Så min goda varma latte som jag beställt var istället en lite ljummen latte med en alldeles för tydlig chokladsmak, usch!

Saknade latten jag som kaffemaskinen gör här hemma - perfekt smak och perfekt med skum!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback