val 2010

Jahapp, då har man precis förtjänat 150 vuxenpoäng - För jag har röstat!
Och jag som bara varit myndig i någon månad eller två kommer nu in i det här som en frisk fläkt och ställer mig frågan: Vad är det för dagisröstande?! Det här är något som varenda person över 18 år ska göra i Sverige, och då kan man ju anstränga sig lite i själva röstningsmomentet i alla fall! Att ställa sig vid ett vingligt bord som vilken varg som helst skulle kunna blåsa omkull utan svårigheter och kryssa i små rutor med namn som man aldrig hört talas om. Sen lägga i dom i små kuvert och lämna dom till två tanter som länge sitter och dividerar om jag verkligen är Sandra Reichert som är född sista juni 92... för jag kan ju vara någon av alla andra Sandra Reicherts i Sverige!?
Nej, när jag stog där och fyllde i vilka jag tyckte skulle styra Sverige i fyra år framöver så kändes det som om jag lika gärna skulle kunnat fyllt i vilka som skulle vinna småstjänorna i skolan. Det kändes ungefär lika seriöst.

Jag skulle hellre se att man gick till riksdagen itself när man skulle rösta, istället för att gå till någon sunkig grundskola med klotter på väggarna och fönster så smutsiga att man knappt ser igenom dom. Det skulle kännas så mycket mer seriöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback