trubbel

Gud vad jag varit inaktiv här.. men jag har mina skäl!
Idag vaknade jag klockan åtta av spänning, skulle nämligen ringa tele2 så dom kunde aktivera mitt simkort till iphonen. Men när jag slår igång min vanliga mobil så har det simkortet slutat att fungera. Jag fick nämligen två simkort när jag köpte mobilen, men det ena slängde försäljaren för han sa att det inte var nödvändigt alls. Men det var just det simkortet som jag skulle behövt just imorse! Så där satt jag klockan åtta på morgonen utan någon som helst mobil..
Som tur var så hade mamma försökt kontakta mig men när det inte gått så hade hon mejlat. Så jag svarade snabbt som ögat och bad henne ringa tele2 och gav henne alla nummer som hon behövde.
Efter några timmar så fick jag svar att allt skulle vara klart. Så jag sätter i simkortet och ska skriva en pinkod.. pinkod? Jag hade ingen kod lixom.. så jag mejlar mamma igen så hon fick ringa tele2 igen.
Sen när jag äntligen fått pinkod och allt så ska jag bara koppla in den i itunes.. tror du det fungerade på min dator? nej nej, lätt får det ju inte vara! Avregistrerade och omregistrerade det minst tio gånger och varannan gång så hängde sig datorn och så fick jag starta om hela skiten igen. Jag lovar, jag slet mitt hår!

Efter tre timmars konstant fifflande så provade jag på mammas dator, och där funkade allt hur bra som helst!
Så nu har jag suttit hela kvällen och lagt in låtar och laddat ner lite spel :)

Så nu, efter ungefär 12 timmar, kan jag fokusera på något annat är telefonen.. vilket kommer bli läxor.. dom hade jag helt glömt bort!

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Sandra,



Jag beklagar att det blev så fel och att säljaren slängde det SIM-kort som du skulle ha haft.

Jag hoppas att det fortsättningsvis fungerar bra och att du är nöjd med både abonnemang och telefon.



PIN- och PUK-koder hittar du på korthållaren, alltså där SIM-kortet satt fast. Den kan vara bra att spara om du skulle behöva koderna i framtiden.



Med vänliga hälsningar



Ida Jönsson, Tele2.

2010-10-27 @ 18:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback