åtta till fem

Hallå!
Tanken var att jag bara skulle jobba halva dagen idag. Men så dog en nära vän till hon som jag jobbar med, så det kändes jättejättejättedumt att säga "Nej, du måste stanna för jag har en timmes lektion idag!". Så hon fick gå hem så stannade jag kvar till fem.

Efter jobbet så tog jag tåget in till stan. När jag kommit in så hade det redan börjat mörkna, även om klockan bara var halv sex. Och det var sådär exakt lagom kallt att det luktar vinter! Det var en så sjukt härlig känsla! Man blev nästan lite förvånad när man kom in i affärerna och det inte ekar "nu är det jujujujul igen" i högtalarna.
Tråkigt nog hade jag inte mycket tid på mig innan affärerna stängde men fick med mig lite hem i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback