högsta hönset, typ

Idag så blev det jobb för mig istället för skola. All ordinarie personal skulle på utbildning i två dagar så det var bara en massa läkare och sköterskor från andra vårdcentralar - och jag. Och det visade sig ganska snabbt att alla jobbade på olika sätt.. så vem går man då till för att reda ut problem? Självklart den lilla rädda tjejen i receptionen som just lärt sig det nya datasystemet.

Sen ju längre dagen gick så kom det fler och fler läkare och sköterskor och bad mig göra saker som sen visade sig inte alls höra till mina arbetsuppgifter.. tex:
Sköterska - Hej, kan du faxa?
Jag - Ja, absolut!
Sköterska - Kan du skicka den här till försäkrningskassan?
Jag - Ja visst, vad är faxnumret?
Sköterska - Jag vet inte, du får ringa och fråga, här har du telefonnumret.
Jag - Okej..
Sköterska - Ja, dom måste ha ett diagnosnummer, dom har missat det. Det är väldigt viktigt, annars kan han inte sjukskrivas.

SÅ, jag ska alltså fixa så att försäkringskassan får en patients diagnosnummer så att han kan bli sjukskriven.. kände inte att det var mitt ansvar egentligen..


Det är verkligen ett vinterland ute nu!

Jag hade inte lust att äta lunch med alla andra sen, orkade helt enkelt inte. Så jag satte mig inne i labbets väntrum och vilade ögonen. Det var så tyst och skönt så man nästan somnade!


Sen så fort jag kom hem så sprang jag och Doglas ut på en liten sväng, han var på riktigt bra humör idag för en gång skull! Och nu ska han till veterinären stackarn, hans tass vill inte bli frisk..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback