sjukanmälan is the shit

Började jobba idag.. Ska antagligen jobba enda fram till skolan börjar igen. Det känns lite kluvet måste jag säga. Det är ju inte kul att veta att jag inte har en enda ledig dag, förutom helgerna men då har man kanske annat för sig än ligga i sängen och sova till middagen, som jag annars brukar njuta av under ledigheterna.. Men det som driver mig just nu är att skrapa ihop lite slantar så jag kan köpa mig ett nytt kamerahus. För jag tror faktiskt det blir bättre.. även om jag kommer sakna min lilla vän. Har satt siktet inne på en Canon EOS 60D:

Den ser riktigt bra ut, ska försöka dra mig till någon affär någongång och testa en. Men dessvärre kostar den strax över 9000kr så det är några tusenlappar kvar att jobba in.. Men det är väl nu man ska köpa sånt. När man väl sitter i en lägenhet med en dåligt underbetalt jobb så finns väl inte dom pengarna.

Så det blir bara att kämpa på, jag fick reda på att ja fått en ganska bra löneförhöjning igår så det känns toppen! Enligt min minichef så är den inte långt ifrån den lön man har när man har fast anställning där, så jag klagar inte en sekund!

Dom hade julat till det ganska mycket i matrummet, och fullt med julgodis att ta för sig av - sånt gillar sandra! Och att döma av hur mycket som var kvar i slutet av dagen så var det många andra som gillade det också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback