paketproblematik

Idag när vi kom till skolan halv nio så möttes vi av informationen att dagens lektion var inställd.. FUCK!
Så vi satt kvar i skolan ett tag innan Emma kom på idén att vi skulle åka till Barkarby Handelsplats som det så fint heter.. för dom som inte varit där så är det ungefär som kungens kurva.. och ni som inte varit i kungens kurva kan jag lätt förklara att varje butik har ett var sitt hus kan man säga, sen mellan alla hus är det stooora parkeringsplatser och stoora vägar som går.
Jag var ute efter en speciell butik som skulle finnas där, men hur mycket vi än gick och gick så hittade vi den inte! Det blev inte bättre av att det blev snöstorm mitt i allt.. Men tillslut efter att vi gått runt exakt hela skiten så såg vi det! Sen till min stora lycka så hittade jag det jag sökte! Vi insåg ganska direkt att vi borde ha lånat en bil till just det jag köpte.. Vi hade lite problem att få hem det.. Att vi sen inte hittade någon busshållsplats och fick gå(!) hela vägen till tåget var en annan sak..

Men nu har jag i alla fall två julklappar färdiga, och det tog bara tre timmar att slå in dom!


Jag tycker inte om norra delen av Stockholm.. den är så mycket industri och sunk.. i alla fall av det jag sett.



Ni kan ju förstå att det här inte var det lättaste att pulsa runt i snön med.. Som tur var var vi två och Emma hjälpte mig enda inte i hissen med den :)

Som grädde på moset hittade jag även en liten fluga till Doglas. Efter sju år har Doglas gamla lilla fluga spårlöst försvunnit.. Men nu har han en ny fräsch inför julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback