hoppning utan häst

Idag var jag i stallet och hoppade lite med lilla Bailey, en liten häst med mycket bus i sig. Jag har ridit han sååå många gånger förut och även hoppat honom så jag vet vad han kan hitta på men även hur man undviker problemen.
På väg mot ett speciellt hinder så säger instruktören att han kan bli lite "tittig" så jag var beredd på att han skulle stanna samtidigt som jag satte av i en ordenlig galopp för att han inte skulle kunna. Jag kände verkligen att det här skulle gå vägen och jag var väl själv redan påväg över hindret när hästen försvinner under mig och jag gör istället en volt rakt ner på marken och landar pladask på svanken. Hästskrället hade alltså inte bara stannat utan lagt i backen och gjort en total helomvändning! När jag sätter mig upp står Bailey med huvudet in i ett hörn.. han kunde sin plats i alla fall!
Som tur var gjorde jag mig inte så värst illa utan satt upp igen och tog åter igen full fart mot hindret med samma övertygelse om att vi skulle komma över.. Och efter mycket bråk så flög vi jämfota över. Sen på det igen.. bråk.. megaskutt.. på det igen.. bråk.. megaskutt.. sen forstatte vi så tills det flöt på, även om det blir stoooora språng över hindret så gick det ändå bra. Är glad över att jag hade säkerhetsväst i alla fall, har alltid haft det när jag hoppat men alltid tyckt att den är så onödig just för att jag aldrig ramlar av.. men plöstsligt händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback